Raadsmarkt Ondermijning

• 10 oktober 2019 18:30 tot 20:00
  • locatie: Fabricius
Direct opslaan in uw agenda

Raadsmarkt Ondermijning.

De aanpak van ondermijning is een belangrijk thema van het door de raad vastgestelde Integrale Veiligheids- en handhavingsbeleid 2019 – 2022. Tijdens de raadsmarkt wordt een korte schets gegeven wat de aanpak van ondermijning in Haarlem betekent. Daarnaast wordt ingegaan op de ervaringen uit Project Lelie, waarbij de aanpak van ondermijning onderdeel is van een integraal gebiedsgericht project. Er wordt toegelicht hoe de aanpak eruitziet en welke resultaten zijn bereikt.

Professor Dr. Bob Hoogenboom is uitgenodigd om zijn visie te geven op ondermijning en de mogelijkheden die de gemeente heeft om ondermijning tegen te gaan. Nadat de burgemeester gelegenheid heeft gekregen om hier op te reageren, is er ruimte voor vragen en discussie over dit belangwekkende thema.

• Introductie door Sander van den Raadt en  Remko Trompetter;

• Ondermijning in Haarlem (door Anja de Geus, Veiligheidsmanager ondermijning);

Definitie / Criteria / Indicatoren

• Project Lelie: eerlijke concurrentie, weerbare buurt door Rutger Sweijen (projectmedewerker ondermijning);

Toelichting op aanpak ondermijning binnen een integraal gebiedsgericht project.

• Ondermijning wat en hoe, door Bob Hoogenboom (Hoogleraar Forensic Business Studies);

• Wanneer is sprake van ondermijning

• Wat kun / moet je er als gemeente tegen doen

• Reactie hierop door burgemeester Jos Wienen

• Vragen, discussie olv Ziggy Klases