Vergadering : Besluitenlijst BenW, 22 april 2008 10:00:00

22 apr. 2008, 10:00

• B&W vergadering: 15/04/20081. Een keuze te maken voor model 2, de handhaving van de kerk en het inkorten van degeplande nieuwbouw.2. Het college machtigt de wethouder Ruimtelijke Ordening in de procedure tot de bouw vanhet nieuwbouwplan, de restauratie van de kerk en wat daarmee samenhangt, diebeslissingen te nemen die tot de bevoegdheid van het College behoren.3. De keuze van model 2 en de éénmalige afkoop kost de gemeente per saldo € 250.000,=. Ditbedrag wordt gedekt uit de ISV gelden 2005-2009, post kwetsbaar openbaar cultureelhistorisch erfgoed (jaren 2008-2009).4. Het resultaat van dit onderzoek aan de pers te presenteren in samenwerking met debetrokken partijen.5. Het resultaat van dit onderzoek voor te leggen aan de commissie Ontwikkeling.
  • B&W vergadering: 15/04/20081. Het college besluit aan de raad voor te stellen krediet te verlenen ad € 400.000,- ten behoeve van: debeschreven verbeteringen in de leefomgeving van Europawijk-Zuid.2. Het college besluit de plannen voor de bouw van de woningen aan de Brusselstraat en Athenestraat terug tetrekken en de groenstroken functioneler in te richten. De kosten hiervoor worden gedekt uit de impulsgeldenvoor de openbare ruimte en de voorzieningen voor jongeren.3. Het raadsstuk wordt voorgelegd aan de gemeenteraad, nadat de commissie Ontwikkeling hierover een adviesheeft uitgebracht.4. De kosten van het besluit bedragen € 400.000. Het besluit wordt gedekt uit de van het Rijk ontvangenimpulssubsidie, onderdeel van de grondexploitatie Europawijk Zuid, zoals voorzien in het MPG-2006(complexnr. 036). Het hiervoor benodigde raadskrediet wordt aangevraagd bij de Raad door middel vanbijgevoegd raadsbesluit.5. Het college besluit dat de financiële consequenties van de ingetrokken bouwplannen binnen degrondexploitatie van Europawijk-Zuid zullen worden opgevangen.6. De betrokkenen worden op de info-avond van 23 april '08 op de hoogte gesteld van dit beslui
  • B&W vergadering: 22/04/20081. Het college stemt in met de verwerking van de inspraakreacties en het wettelijk vooroverleg in hetontwerp bestemmingsplan Stadion Oostpoort en met de in bijlage A beschreven standpunten tav hetMeest Milieuvriendelijke Alternatief (MMA);2. Het college bespreekt de verwerking van de inspraakreacties en het wettelijk vooroverleg in hetontwerp bestemmingsplan Stadion Oostpoort met de commissie Ontwikkeling3. Het besluit heeft geen financiele consequenties4. De verwerking van de inspraak wordt verzonden aan betrokkenen, de indieners van inspraakreactiesontvangen een uitnodiging voor de behandeling van het ontwerp bestemmingsplan en het MER inde commissie Ontwikkeling; de ter inzage legging van het ontwerp bestemmingsplan en deaanvulling(oplegnotitie) van het MER wordt bekend gemaakt door middel van publicatie in destadskrant en de staatscourant. De media krijgen een persbericht.
  • B&W vergadering: 22/04/20081. Het college stemt in met de voorgenomen plaatsingen van de medewerkers. De plaatsingen wordendefinitief na positief advies van de Ondernemingsraad en het Georganiseerd Overleg.2. Het college stemt in met de waarderingen van de functies met ingang van 1 januari 2008.3. Het voorgenomen plaatsingsbesluit is voor advies voorgelegd aan het Georganiseerd Overleg en deTijdelijke Ondernemingsraad.4. Over de financiële analyse van dit besluit wordt door de Concernstaf gerapporteerd.5. Alle medewerkers worden schriftelijk geïnformeerd over de individuele plaatsing.
  • B&W vergadering: 22/04/20081. Het college stelt het voorlopig ontwerp vast voor het project "Fly-Overs" en geeft het vrij voorinspraak.2. Het besluit heeft geen financiële consequenties.3. De betrokkenen ontvangen daags na de besluitvorming informatie over dit besluit; De mediaontvangen een persbericht.4. De commissie Beheer ontvangt het besluit van het college ter kenisname.5. De ter inzage legging zal daags na de besluitvorming door middel van een persbericht en publikatiein de Stadskrant worden aangekondigd.
  • B&W vergadering: 22/04/20081. Het college stemt in met de nota 'Herkanswoningen (éénouder) gezinnen Haarlem';2. Het college besluit de kosten ad € 82.620 gedurende de looptijd van het project ten laste te brengenvan het Werkdeel Wwb;3. De commissie Samenleving ontvangt dit besluit ter informatie.