Vergadering : Besluitenlijst BenW, 20 augustus 2013 10:00:00

20 aug. 2013, 10:00

• 1. Het College besluit aan te wijzen als plaatsvervanger van de Security Officer: Het hoofd van de Afdeling Informatievoorziening van de hoofdafdeling Middelen en Control van de gemeente Haarlem. 2. Tevens wordt aan de Security Officer én diens plaatsvervanger de bevoegdheid gegeven om schriftelijk medewerkers van de gemeente Haarlem aan te wijzen die bevoegd zijn ten behoeve van de Security Officer of diens plaatsvervanger onderzoekwerkzaamheden te verrichten die noodzakelijk worden geacht in verband met de taakuitoefening als Security Officer. 3. Dit besluit heeft geen financiële consequenties. 4. Het besluit treedt in werking op de eerste dag na publicatie van dit besluit in de Stadskrant.
  • 1. Het college stelt de concept Nota Aanpak Erfgoed & Ruimte vast.2. Ten behoeve van het opstellen van de cultuurhistorische waardenkaart Haarlem, wordt éénmalig een bedrag ad € 95.000 vrijgemaakt uit het budget fonds Haarlemse Stimuleringsregeling Monumenten.3. De nota Aanpak Erfgoed & Ruimte en bijbehorende voorstellen worden ter visie gelegd in het kader van de inspraak procedure, waarna de nota ter besluitvorming aan de Raad kan worden voorgelegd.4. Dit besluit via bijgevoegd persbericht openbaar te maken.5. De nota Aanpak Erfgoed & Ruimte ter bespreking voor te leggen aan de Commissie Ontwikkeling.
  • Het college en de raad, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft, besluiten:1. tot het treffen en vaststellen van de Gemeenschappelijke Regeling Milieudienst IJmond, zoals opgenomen in bijlage A, onder voorbehoud van toestemming van de raad;2. toestemming te verlenen voor het treffen van de Gemeenschappelijke Regeling Milieudienst IJmond, zoals opgenomen in bijlage A.3. kennis te nemen van het concept-bedrijfsplan 2013 Milieudienst IJmond, zoals opgenomen in bijlage B, en zendt dit ter kennisname aan de raad;4. vanaf het moment van de toetreding tot en inwerkingtreding van de Gemeenschappelijke Regeling, de portefeuillehouders Milieu en Handhaving aan te wijzen als leden van het Algemeen Bestuur van de Milieudienst IJmond, en de portefeuillehouder Ruimtelijke Ordening als hun plaatsvervanger; 5. de voorzitter van het Dagelijks Bestuur van de Milieudienst IJmond te machtigen om, mede namens de gemeente Haarlem, met de werknemersvertegenwoordiging te overleggen over een af te sluiten Sociaal Plan bij de Milieudienst IJmond en de secretaris-directeur te machtigen als zijn ambtelijke ondersteuner bij het voeren van de onderhandelingen met de bonden;6. in te stemmen met de in deze nota en de bijlagen beschreven bestuurlijke, juridische, personele en financiële consequenties van het treffen van de Gemeenschappelijke Regeling. Milieudienst IJmond, inclusief het in dit kader overdragen van 12,65 fte;7. de kosten van het besluit bedragen in 2013 voor de lumpsum € 178.166,- en na 2013 op jaarbasis € 1.069.000,-. Het besluit wordt grotendeels gedekt door de vrijvallende salarislasten bij de latende afdeling in te zetten (programma 2, product 020302). Het resterende niet gedekte bedrag betreft desintegratiekosten (overhead): in 2013 bedraagt dit € 47.367,- en na 2013 op jaarbasis € 284.202,- en wordt ten laste gebracht van de algemene middelen door vermindering van het saldo meerjarenraming. 8. De eenmalige bijdrage (toetredingskosten) van € 67.000,- in 2013 wordt gedekt door een onttrekking aan de algemene reserve. Deze onttrekking wordt gecompenseerd door een dotatie aan de algemene reserve in 2014 van eveneens € 67.000 uit bestaand budget programma 2, product 020302. 9. Het besluit wordt in de Stadskrant gepubliceerd.10. Het college stuurt het raadsvoorstel naar de raad, nadat de commissie Bestuur hierover een advies heeft uitgebracht.
  • 1. Het Voorlopig Ontwerp vast te stellen en vrij te geven voor inspraak op grond van de inspraakverordening 2011; 2. Het ontwerp-verkeersbesluit inclusief het gewaarmerkte bebordingsplan vast te stellen; 3. De behandeling van het ontwerp-verkeersbesluit te laten plaatsvinden via de Uniforme Openbare Voorbereidingsprocedure; 4. Het ontwerp-verkeersbesluit bekend te maken door publicatie in de Staatscourant, de Stadskrant en het Haarlems dagblad; Bij de publicatie in de Stadskrant ook de vaststelling van het Voorlopig Ontwerp te voegen. Het ontwerp-verkeersbesluit ter inzage te leggen op basis van afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht; 5. De kosten van dit besluit als voorbereidingskosten ten laste te brengen van product 08.01.01, wegverkeer noord; hiervoor een gedeelte van het budget ten bedrage van € 100.000,- euro te gebruiken van het bij de kadernota 2012 beschikbaar gestelde budget. Het overige voor de uitvoering benodigde budget in 2013 vrij te laten vallen als compenserende maatregel en in de programmering 2014 te bezien met welke prioriteit het project kan worden ingepast. 6. Het besluit ter kennisgeving te sturen aan de commissie Beheer.
  • Het college stelt de raad voor: 1. In te stemmen met het afronden van het project Stationsplein en omgeving 2. Hiervoor een krediet beschikbaar te stellen van € 6.699.633,- 3. Dit krediet te dekken uit: a. De reeds voorziene dekking (RB 023/2008) a € 3.531.000,- b. De aanvullende Bon Route subsidie a € 3.999.630,- c. De aanvullende Quick Win subsidie a € 2.000.000,- d. IP post 67.70 € 1.868.646. In het IP 2013 - 2018 is hiermee reeds rekening gehouden e. Het totale tekort op het project bedraagt € 2.512.849,-. Hiermee is rekening gehouden in het IP 2013 - 2018. 4. De betrokkenen ontvangen na besluitvorming informatie over dit besluit; de media krijgen een persbericht. 5. Het college stuurt dit voorstel naar de gemeenteraad, nadat de commissie Ontwikkeling hierover een advies heeft uitgebracht. Het voorstel wordt ter informatie aan de commissie Beheer gestuurd.