Let op aanvangstijden agendapunten zijn indicatief! Bekijk de uitzending online terug

11 apr. 2019, 17:00
Vergaderzaal stadhuis
Voorzitter:
Mw. Z. Klazes (plaatsvervangend voorzitter gemeenteraad)
Griffier:
Mw D. Taets van Amerongen (commissiegriffier)

Algemene vergaderstukken (2)

Uitklappen Inklappen

Vergaderzaal stadhuis
Griffier: Mw D. Taets van Amerongen (commissiegriffier)
  • Aan de commissie wordt gevraagd de volgende voorstellen over te nemen:
    - 1.1 focus aanbrengen door vermindering in het aantal doelen en prestaties
    - 1.2 gebruik te maken van liggende in plaats van staande presentatie
    - 2. de presentatie van de doelen en prestaties in de programma’s op basis van het uitgewerkte schematisch model toe te passen in de komende begroting.
    - 3. meer beleidsevaluatie in de beleidsnota’s op te nemen en daarmee alleen de highlights en consequenties van het beleid op te nemen in de programmabegroting.
    - 4. dubbele informatie omtrent beleid en verbonden partijen te verwijderen, en dit waar mogelijk ook te doen voor de financiële informatie.
    - 5. tabellen af te wisselen met andere, meer visuele, presentatie van cijfers in bijvoorbeeld cirkeldiagrammen.
    - 6. gesubsidieerde instellingen in de paragraaf verbonden partijen te blijven opnemen en de dubbele informatie aan het einde van de programma’s weg te laten.
    - 7. de nieuwe presentatie van de indicatoren vanaf de komende begroting toe te passen.
    Naar aanleiding van de door de commissie aangegeven reactie worden de voorstellen verwerkt in de Programmabegroting 2020-2024. Deze begroting wordt na de begrotingsbehandeling middels een digitale enquête geëvalueerd om te besluiten of de aanpassingen ook daadwerkelijk verbeteringen zijn geweest voor de leesbaarheid van de begroting of dat de raad toch liever haar informatie op een andere manier wenst te krijgen.