ALGEMENE LEDENVERGADERING VERENIGING NOORD-HOLLANDSE GEMEENTEN (vnhg)

• 11 oktober 2019 09:30 tot 15:00
  • locatie: Raadhuis Medemblik Wognum
Direct opslaan in uw agenda

Uitnodiging Vereniging van Noord-Hollandse gemeenten
www.vnhg.info

ALGEMENE LEDENVERGADERING VRIJDAG 11 oktober 2019, 09.30 – 15.00 uur
Middengebouw van het Gemeentehuis van Medemblik,

Dick Ketlaan 21, 1687 CD Wognum

Geachte raadsleden, raadsgriffier,

In navolging van de aankondiging van 16 juli jl. nodigt de VNHG u van harte uit voor de Algemene Ledenvergadering van de vereniging van Noord-Hollandse gemeenten op 11 oktober a.s.

De uitnodiging en het programma ontvangt u in de bijlage bij dit bericht.

Uw aanmelding ontvangen wij graag in reply op uiterlijk 30 september a.s.:

Aanmeldadres: VNHG@gooisemeren.nl

Dhr. / mevr. …….(voor- en achternaam)

Gemeente………..

Functie …………….

Mailadres…………

is

WEL / NIET                       Aanwezig bij ALV                                                      (09.30 – 12.30)
WEL / NIET                       Aanwezig bij de lunch                                             (12.30  – 13.30)

WEL / NIET                       Aanwezig bij het middagprogramma                   (13.30 – 15.00)

Gemeentebestuur

regionale economische ontwikkeling
grootschalige bedrijvigheid

Regionale samenwerking staat hoog op de agenda van gemeenten, provincie en rijk. Economische ontwikkeling is een thema dat niet of nauwelijks aan gemeentegrenzen is gebonden. De effecten van economische ontwikkelingen zijn echter wél aan grenzen gebonden.

Hoe verhoudt het gemeentebestuur zich tot grootschalige bedrijvigheid? Heeft het bestuur nog wel wat te vertellen, of overkomt het ons allemaal? Zijn er keuzes in de rolopvatting. Wat is de wenselijke positie van een gemeentebestuur en wat vraagt dat voor competenties, ervaring en affiniteit?  Noord-Hollandse ervaringen zijn er o.a. in Velsen, met de Zeehaven IJmuiden NV; Tata Steel en de Nuon-elektriciteitscentrale. Hoe gaan zij met bestuurlijke opgaven bij onderwerpen als de milieubelasting. En hoe pakt men de zaken aan in Holland boven Amsterdam en  in de kop van Noord-Holland.

Praktische informatie

• Wanneer                                                                       vrijdag 11 oktober 2019,  09.30 – 15.00 uur

• Programma                                                                  09.30                                 -Inloop
                                                                                           10.00 tot 12.30 uur
    - ALV
                                                                                           12.30 tot 13.30 uur
    - Lunch
                                                                                           13.30 tot 15.00 uur
    - Werkbezoeken

(eigen vervoer)
  • Waar                                                                              Wognum,
                                                                                            Middengebouw van het Gemeentehuis van
                                                                                            Medemblik, Dick Ketlaan 21,
    1687 CD
                                                                             WOGNUM

Met vriendelijke groet,

Han ter Heegde,

Voorzitter VNHG

Aan dit e-mailbericht en bijlagen kunnen geen rechten worden ontleend. Stellingname door de gemeente Gooise Meren op aanvragen, kan alleen schriftelijk worden gegeven in antwoord op een daartoe strekkende en ondertekende brief. De informatie in dit e-mailbericht is vertrouwelijk en uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Wanneer u dit bericht per abuis ontvangt, verzoeken wij u contact op te nemen met de afzender. Verder verzoeken wij u in dat geval dit e-mailbericht te vernietigen. U mag onder geen enkel beding het bericht openbaar maken, verspreiden of vermenigvuldigen. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor onjuiste, onvolledige dan wel ontijdige overbrenging van de inhoud van een verzonden e-mailbericht, noch voor daarbij overgebrachte virussen.