De Roze Kunstlijn

• 11 oktober 2019 15:00 tot 17:00
  • locatie: Raadhuisplein 1 Heemstede
Direct opslaan in uw agenda

Geachte gemeenteraad van Haarlem,

Hierbij nodigen wij u uit voor de opening van de eerste Roze Kunstlijn tentoonstellingen die we dit jaar organiseren in het kader van Kunstlijn Haarlem. Deze eerste tentoonstelling vindt weliswaar plaats buiten Haarlem, in de buurgemeente Heemstede, maar zij is het eerste deel van een tweeluik waarvan het tweede deel tijdens het Kunstlijn Weekend in hartje Haarlem te zien zal zijn.
We hopen dat u ook deze tentoonstelling kunt bezoeken om een goed beeld te krijgen van wat het roze ook in uw gemeente op het vlak van beeldende kunst vermag. Er doen in Haarlem en Heemstede plaatselijke maar ook internationale kunstenaars mee. Kortom, een grotere tentoonstelling die het waard is om kennis van te nemen:

De Roze Kunstlijn .. Wie Zegt U?

Fred Rosenhart en Soek Zwamborn, organiseren de RozeKunstlijn en nodigen u hierbij uit voor de opening van de inleidende tentoonstelling over identiteit en diversiteit in het Raadhuis van Heemstede.
Vrijdag 11 oktober om 15.00 uur, op internationale Coming Out dag, een zeer toepasselijke dag, zal de burgemeester van Heemstede, mevrouw Astrid Nienhuis de tentoonstelling openen waarna omlijst door muziek optredens ook de resultaten van het Pink Panel worden gedeeld. Optreden zullen de Viooldiva’s, Angelo van Bebberen en last but not least Astrid Nijgh.
De tentoonstelling, onderdeel van een tweeluik, toont vriendelijke en prikkelende kunst met een roze accent van kunstenaars die staan voor een inclusieve samenleving. Er doen meer dan twintig kunstenaars mee. Kunstenaars uit Heemstede, Haarlem, Amsterdam en ook uit het buitenland. Werken in diverse stijlen, technieken, thema’s en gelaagdheid.

(Tweeluik? Tijdens het Kunstlijn weekend in november volgt een tweede deel)

Vrijdag 11 oktober 15.00-17.00
Raadhuisplein 1 Heemstede

Met vriendelijke groet, en met dank aan de gemeente Heemstede,