Cultuurdebat- diversiteit en inclusiviteit

• 30 oktober 2019 20:00 tot 22:00
  • locatie: Pletterij
Direct opslaan in uw agenda

Komend jaar stelt de gemeente Haarlem haar nieuwe cultuurnota 2020- 2024 vast. De Pletterij neemt alvast een voorschot met 2 cultuurdebatten. 16 oktober hebben we het over ‘cultuur in de wijken’, op 30 oktober over diversiteit en inclusiviteit op de podia.

30 oktober: Cultuurdebat- diversiteit en inclusiviteit

Gasten: Yassine Boussaid- directeur De Meervaart, Angelo Bromet- de Melkweg, Marelie van Dongen- directeur de Toneelschuur. Moderator: Louis Pirenne.

Haarlem heeft in de afgelopen 20 jaar een grote en ambitieuze sprong gemaakt op het gebied van cultuur. Naast de grote spelers als Philharmonie en Stadsschouwburg, Teylers Museum en Frans Halsmuseum zijn Patronaat en de Toneelschuur podia met een regionale of landelijke uitstraling. Tegelijk kent de Haarlemse cultuursector een probleem: de bezoekers vormen geen afspiegeling van de Haarlemse samenleving. Haarlem is een cultuurstad met een wat ouder en voornamelijk wit publiek. De Haarlemse culturele instellingen zien het als hun taak om daar verandering in aan te brengen. Om te kijken hoe dat mogelijk is nodigen we vanavond twee interessante gasten uit Amsterdam uit: theaterdirecteur Yassine Boussaid en ontwikkelaar van programma’s voor jongeren Angelo Bromet. Zij vertellen over hun werk, hun visie en de resultaten van hun werk. Marelie van Rongen, directeur van de Toneelschuur vertelt over haar missie om de Schuur inclusiever te maken en hoe de Haarlemse culturele wereld de koe bij de horens wil vatten.