Vergadering : Besluitenlijst BenW, 04 mei 2010 10:00:00

04 mei 2010, 10:00

• B&W vergadering: 04/05/20101. Het college stelt de raad voor om positief te adviseren met betrekking tot de ontwerpjaarrekening2009 van het Werkvoorzieningschap Zuid Kennemerland (Paswerk), echter met uitzondering van dedoor Paswerk voorgestelde dekking van het exploitatietekort.2. Het college stelt de raad voor om het exploitatietekort van Paswerk deels te dekken uit het eigenvermogen van Paswerk (€ 600.000).3. Het college stelt de raad voor om conform het bepaalde in de gemeenschappelijke regeling hetrestant van het exploitatietekort ad € 600.000 te dekken uit de bijdragen van de deelnemendegemeenten. Voor de gemeente Haarlem betekent dat een bijdrage van € 500.000.4. De kosten van het besluit bedragen € 5000.000. In de jaarrekening 2009 is hiervoor een bedraggereserveerd, zodat de kosten van het besluit gedekt zijn.5. De betrokkenen ontvangen na besluitvorming informatie over dit besluit6. Het college stuurt dit voorstel naar de gemeenteraad, nadat de commissie Samenleving hierover een advies heeft uitgebracht
  • B&W vergadering: 04/05/20101. Het college besluit op grond van de overlegde documenten het bedrag van € 341.847,--betaalbaar te stellen.2. De kosten voor de uitbreiding van het schoolgebouw van de bijzondere school voorbasisonderwijs 'Sint Liduina' locatie Junoplantsoen ten laste te brengen aan IP 77.01. Hethiervoor benodigde raadskrediet is gemandateerd bij de begrotingsvaststelling.3. Het betrokken schoolbestuur ontvangt na besluitvorming informatie over dit besluit.4. Het besluit van het college wordt ter informatie gestuurd aan de commissie Samenleving.
  • B&W vergadering: 04/05/20101. Het college stelt de raad voor: De zienswijzen ontvankelijk te verklaren; De zienswijzen 1 t/m 6, 9, 10, 12 en 14 (deels) gegrond te verklaren; De overige zienswijzen ongegrond te verklaren; Het bestemmingsplan 'De Krim' gewijzigd vast te stellen; Te besluiten geen exploitatieplan vast te stellen als bedoeld in afdeling 6.4 Wet ruimtelijkeordening (Wro).2. Het besluit heeft geen financiële consequenties;3. De indieners van zienswijzen ontvangen na besluitvorming de zienswijzennota. Zij wordenuitgenodigd voor de vergadering van de commissie Ontwikkeling, waarin het bestemmingsplanwordt behandeld;4. Het college stuurt dit voorstel naar de gemeenteraad, nadat de commissie Ontwikkeling hierovereen advies heeft uitgebracht;5. Het besluit tot vaststelling wordt bekend gemaakt door publicatie in de Stadskrant en deStaatscourant alsmede via de gemeentelijke website. Tegelijkertijd wordt deze kennisgeving viaelektronische weg aan Rijk, provincie, waterschap en andere betrokken bestuursorganengezonden.