Vergadering : Besluitenlijst BenW, 02 april 2013 10:00:00

02 apr. 2013, 10:00

• B&W vergadering: 02/04/20131. Het college neemt kennis van de nota Externe inhuur: analyse 2012 en maatregelen 2013 2. Het college informeert de commissie Bestuur over dit onderwerp
  • B&Wvergadering: 02/04/20131. Het college stelt de raad voor de Verordening tot wijziging van de Verordening op de heffing en de invordering van parkeerbelastingen 2013 (2e wijziging) vast te stellen. 2. Het besluit heeft geen financiële consequenties. 3. Communicatie: de verordening wordt gepubliceerd in de stadskrant en treedt de dag na publicatie in werking. 4. Het college stuurt dit voorstel naar de gemeenteraad, nadat de commissie Bestuur hierover een advies heeft uitgebracht.
  • B&Wvergadering: 02/04/2013B&W besluit: 1. de maandagmarkt in 2013 op 29 april, 6 mei (kermis) en 16 september (bloementapijt) te verplaatsen; 2. de zaterdagmarkt in 2013 op 27 april en 4 mei (kermis), 11 mei (Feestweek Frans Hals), 3 augustus (Haarlem Culinair), 17 augustus (Haarlem Jazz) 14 september (bloementapijt), en 14 december (kerstmarkt) te verplaatsen; 3. extra verplaatsingen (bovenop de reguliere verplaatsingen) van de markt ten behoeve van de kerstmarkt en ten behoeve van de afbouw van het bloementapijt toe te staan; 4. af te wijken van het marktreglement door de ruimte voor het stadhuis niet door de markt te laten gebruiken; 5. Op genoemde zaterdagen en maandagen een aangepaste route en/of verkeersomleiding van kracht te laten zijn in de binnenstad. 6. Het Stationsplein als alternatieve locatie voor de maandagmarkt bij wijze van proef toe te staan. 7. De financiële consequenties worden opgevangen binnen de bestaande budgetten voor markten en kermissen. 8. De betrokkenen ontvangen na besluitvorming informatie over dit besluit; de data van de verplaatsing worden gepubliceerd in de stadskrant. 9. Het besluit van het college wordt ter informatie gestuurd aan de commissie Bestuur
  • B&Wvergadering: 02/04/20131. Het college besluit: a. De hulp bij het huishouden voor de periode 1 oktober 2013 tot en met 31 december 2014 in te kopen via een enkelvoudige onderhandse aanbestedingsprocedure waarbij de huidige aanbieders van de hulp bij het huishouden worden uitgenodigd. b. De inkoop gezamenlijk uit te voeren met de gemeenten Bloemendaal, Heemstede, Haarlemmerliede en Spaarnwoude en Zandvoort. 2. Dit voorstel heeft geen financiële consequenties. 3. Communicatie: In verband met verschillende data waarop de college’s van de regio gemeenten een besluit nemen over bovenstaande punten, zal het besluit openbaar worden gemaakt nadat bij alle gemeenten het besluit is genomen. 4. Geheimhouding: op grond van economische en/of financiële belangen van de gemeente wordt de bijlage bij dit besluit niet openbaar gemaakt en wordt geheimhouding opgelegd ex artikel 55 gemeentewet omtrent het behandelde in de vergadering en omtrent de inhoud van de stukken.
  • B&Wvergadering: 02/04/20131. Het college stelt de raad voor om de volgende basistarieven vast te stellen voor de hulp bij het huishouden: Categorie Basistarieven Categorie 1 € 19,68Categorie 2 € 23,67Categorie 3 € 25,852. Dit voorstel heeft geen financiële consequenties. 3. De betrokkenen worden geïnformeerd.
  • B&Wvergadering: 02/04/20131. Het college informeert de commissie Beheer over dit onderwerp; De nota met bijbehorende stukken wordt uitgereikt aan commissie- en raadsleden. 2. Er komt een nieuwsbericht op www.degroenemug.nl.
  • B&Wvergadering: 02/04/20131.Het college neemt kennis van het jaarverslag van de commissie BBS en verzoekt de voorzitter van de commissie Bestuur het jaarverslag te bespreken in deze commissie, 2. Het besluit heeft geen financiële consequenties, 3. De betrokken bestuursorganen worden geïnformeerd.
  • B&Wvergadering: 02/04/20131. Het college stelt de raad voor de Algemene Plaatselijke Verordening vast te stellen en te bepalen dat deze verordening in werking treedt op 1 juli 2013, onder gelijktijdige intrekking van de Algemene Plaatselijke Verordening ingaande 1 januari 2012. 2. Het besluit heeft geen financiële consequenties. 3. De betrokkenen worden geïnformeerd. 4. Na vaststelling van de Algemene Plaatselijke Verordening door de raad wordt daarvan een kennisgeving geplaatst in de eerstvolgende editie van de Stadskrant en liggen verordening en de bijbehorende stukken gedurende zes weken ter inzage in de Publiekshal. Tevens wordt de vastgestelde Algemene Plaatselijke Verordening gepubliceerd in de centrale voorziening voor de decentrale regelgeving op www.overheid.nl. 5. Het college stuurt dit voorstel naar de gemeenteraad, nadat de commissies Bestuur hierover een advies heeft uitgebracht.
  • B&W vergadering 26/03/20131. Het college besluit het programma van eisen vast te stellen voor het leerlingenvervoer, het gym-zwemvervoer en het daarbij behorende bestek. 2. Het college stelt de daarin opgenomen criteria op prijs- en kwaliteitsniveau, die leiden tot een aanbesteding, vast. 3. De kosten van het besluit bedragen naar verwachting € 1.117.205. Het besluit wordt gedekt uit programma 4. 4. De betrokkenen worden geïnformeerd.