Vergadering : Besluitenlijst BenW, 05 november 2013 10:30:00

05 nov. 2013, 10:30

• U vindt hier de besluitenlijst naar aanleiding van de vergadering van het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Haarlem. Het college publiceert alle openbare besluiten via deze besluitenlijsten. Dit is niet de bekendmaking zoals vermeld in de Algemene wet bestuursrecht.
    De site die u nu bekijkt is voornamelijk gevuld met informatie van de gemeenteraad van Haarlem. De bovenstaande button 'meedoen' linkt dan ook naar de mogelijkheid om gast te zijn bij de raadsvergaderingen of om op andere manieren met de gemeenteraad van Haarlem te communiceren.
  • Het college besluit de raad voor te stellen: om de Monumentenverordening Haarlem 2013 vast te stellen.
  • 1. Het college stelt de raad voor de Beheersverordening Begraafplaatsen vast te stellen en te bepalen dat deze verordening in werking treedt op 1 januari 2014, onder gelijktijdige intrekking van de Beheersverordening op de algemene begraafplaatsen voor de gemeente Haarlem 1994.2. Het college stelt de uitvoeringsbesluiten behorende bij de Beheersverordening Begraafplaatsen vast, onder gelijktijdige intrekking van de uitvoeringsbesluiten behorende bij de Beheersverordening op de algemene begraafplaatsen voor de gemeente Haarlem 1994 en onder voorbehoud dat de raad de Beheersverordening Begraafplaatsen 2014 heeft vastgesteld3. De vastgestelde uitvoeringsbesluiten (besluitpunt 2) zullen ingaan op de datum waarop de bijbehorende Beheersverordening Begraafplaatsen (besluitpunt 1) door de raad is vastgesteld.4. Het besluit heeft geen financiële consequenties5. Na vaststelling van de Beheersverordening Begraafplaatsen door de raad wordt daarvan een kennisgeving geplaatst in de eerstvolgende editie van de Stadskrant en liggen de verordening en de bijbehorende stukken gedurende twaalf weken ter inzage in de Publiekshal. 6. Na vaststelling van de uitvoeringsbesluiten wordt daarvan een kennisgeving geplaats in de eerstvolgende editie van de Stadskrant en liggen de besluiten en de bijbehorende stukken gedurende zes weken in de Publiekshal. 7. Het college stuurt dit voorstel naar de gemeenteraad, nadat de commissie Beheer hierover een advies heeft uitgebracht.
  • 1. Het college besluit de volgende (zelfbouw)locaties tot ontwikkeling te brengen:a. de Steve Bikostraat 182 in de Zuiderpolder (ca. 5 kavels);b. de Werfstraat 6-8 in de Transvaalbuurt (ca. 35 kavels);2. hiertoe de resultaten uit het haalbaarheidsonderzoek (zie bijlagen A en B), vast te stellen als onderbouwing en startdocumenten voor de uitvoeringfase;3. geheimhouding op te leggen ex artikel 55 Gemeentewet t.a.v. bijlage A en B, vanwege economische en financiële belangen van de gemeente;4. de kosten van het besluit bedragen €150.000. Het besluit wordt gedekt uit programma 5 Wonen,Wijken en stedelijke Stedelijke Ontwikkeling; 5. het besluit ter informatie door te sturen aan de Commissie ontwikkeling;6. betrokkenen en media (via een persbericht) na besluitvorming hierover te informeren.
  • 1. Het college besluit het Mandaatbesluit Milieudienst IJmond vast te stellen. 2. Het besluit heeft geen financiële consequenties. 3. De betrokkenen ontvangen na besluitvorming informatie over dit besluit.
  • 1. Het college besluit het protocol vast te stellen.2. Het besluit wordt ter informatie gestuurd maar de Commissie Samenleving
  • 1. Het college besluit tot het aangaan van de deelnemersovereenkomst in het kader van de Raamovereenkomst verpakkingen 2013-2022, hiermee zijn de inkomsten voor de afvalstromen verzekerd.2. De financiële consequenties van de nieuwe raamovereenkomst, uitgezonderd structureel € 180.000 voor de aanpak van zwerfafval, zijn in de programma-begroting 2013, onder programma 9 opgenomen. 3. Het besluit van het college wordt ter informatie gestuurd naar de commissie Beheer
  • Het college besluit:1. Een projectleider Social Return te benoemen binnen de gemeente Haarlem, tijdelijk tot 1 januari 2015, gepositioneerd binnen de hoofdafdeling Sociale Zaken en Werkgelegenheid. 2. De kosten van dit besluit bedragen € 118.000, deze kosten worden gedekt uit het I-deel van de WWB.3. Met de gemeente Amsterdam samen te werken aan de doorontwikkeling van een op uitvoering gerichte 'Social Return 2.0' benadering.4. De doelstelling vast te stellen om in 2014 minimaal 50 mensen via Social Return aan betaald werk te krijgen.5. Bij de uitvoering van Social Return de volgende aanscherpingen in acht te nemen:a) Social Return is een contracteis en de verplichting tot nakoming ligt bij deopdrachtnemer/leverancier/gesubsidieerde instelling als onderdeel van het aanbestedingscontract.b) De Social Return-verplichting van opdrachtnemers/leveranciers/gesubsidieerde instellingen bedraagt 5% van de aanneemsom/opdrachtwaarde. Slechts wanneer dat percentage buitenproportioneel is, kan een lager percentage worden gehanteerd. c) Social Return resulteert bij voorkeur in extra arbeidsplaatsen voor onze doelgroepen, maar er is ruimte voor maatwerk en indirecte invullingen.6. Het besluit wordt ter informatie gestuurd aan de commissie Samenleving.