Vergadering : Besluitenlijst BenW, 09 april 2013 10:00:00

09 apr. 2013, 10:00

• 1. Het college besluit in te stemmen met het verlengen van de benoeming van vier bestuursleden van Stichting Spaarnesant tot besluitvorming over de statutenwijziging en de benoeming van leden in het nieuwe Raad-van-Toezicht-model. 2. Het besluit wordt ter informatie gestuurd aan de commissie Samenleving. 3. De betrokkenen ontvangen na besluitvorming informatie over dit besluit.
  • Het college stelt de raad voor: 1. Akkoord te gaan met de volgende inrichtingspricipes: a) De rol van de huisvestingsaanbieder en de huisvestingsvrager is gescheiden en helder binnen de gemeentelijke organisatie; b) Transparantie in kosten en huur wordt doorgevoerd. Huur wordt op een eenduidige manier berekend en zodanig dat geen verkapte subsidiering plaatsvindt. c) De huurder of een extern beheerder is verantwoordelijk voor programmatisch beheer. d) Haarlem stuurt op bezetting van haar maatschappelijk vastgoed via subsidie. 2. Akkoord te gaan met het plan van aanpak om een prestatieverbetering van het bestaande maatschappelijk vastgoed te realiseren Het college besluit: 3. Het besluit heeft geen budgettaire consequenties. 4. De betrokkenen worden geïnformeerd. 5. Het college stuurt dit voorstel naar de gemeenteraad, nadat de commissie Ontwikkeling hierover een advies heeft uitgebracht.
  • 1. Het college besluit de ingediende zienswijzen met betrekking tot de uitstallingen ongegrond te verklaren; 2. Het college stelt de algemene regels voor uitstallingen, vergunningsvrije en tijdelijke reclame vast; 3. Het college trekt de volgende beleidsstukken in: x De nota buitenreclame van 2001; x De nota reclame in de openbare ruimte voor zover het de gedeeltes over vergunningverlening betreft; x De beheersnota uitstallingen van 8 februari 2005; x De nota steigerdoekreclame in Haarlem van 9 oktober 2007; 4. Het college stelt de raad voor om de voorschriften die betrekking hebben op reclame, hoofdstuk 4 van het beleid, vast te stellen; 5. Het college stelt de raad voor om de vergunningplicht voor uitstallingen en tijdelijke reclame te laten vervallen en vooruit te lopen op de APV wijziging van voorjaar 2013; 6. Het besluit heeft geen financiële consequenties 7. De betrokkenen worden geïnformeerd door publicatie in de stadskrant en door het ter beschikking stellen van een nieuwsbrief; 8. Het college stuurt dit voorstel naar de gemeenteraad, nadat de commissie Ontwikkeling hierover een advies heeft uitgebracht
  • 1. Het college stelt de ontwerp bodemkwaliteitskaart en de ontwerp nota bodembeheer vast 2. De ontwerp bodemkwaliteitskaart en de ontwerp nota bodembeheer worden ter bespreking aangeboden aan de commissie Beheer; 3. Na de bespreking in de commissie Beheer worden de ontwerp bodemkwaliteitskaart en de ontwerp nota bodembeheer vrijgegeven voor inspraak; 4. De inspraak wordt aangekondigd door middel van publicatie in de Stadskrant; 5. Het besluit heeft geen financiële consequenties.
  • 1. Het college geeft ontwerp-omgevingsvergunning, zoals opgenomen in bijlage A, voor inspraak vrij, nadat de commissie Ontwikkeling hierover is gehoord. 2. Het besluit heeft geen financiële consequenties. 3. De betrokkenen ontvangen na besluitvorming informatie over dit besluit. 4. Het besluit van het college wordt ter bespreking gestuurd aan de commissie Ontwikkeling
  • Het college stelt de raad voor: 1. bestemmingsplan Bosch en Vaart met identificatienr. NL.IMRO.0392.BP4080004-0003, gewijzigd vast te stellen; 2. geen exploitatieplan vast te stellen. Het college besluit: 3. Het besluit heeft geen financiële consequenties. 4. De betrokkenen ontvangen na besluitvorming informatie over dit besluit. 5. Het college stuurt dit voorstel naar de gemeenteraad, nadat de commissie Ontwikkeling hierover een advies heeft uitgebracht.
  • Het college stelt de raad voor: 1. bestemmingsplan Burgwal met identificatienr. NL.IMRO.0392.BP1080002-0003, gewijzigd vast te stellen; 2. geen exploitatieplan vast te stellen. Het college besluit: 3. het besluit heeft geen financiële consequenties; 4. de betrokkenen ontvangen na besluitvorming informatie over dit besluit; 5. dit voorstel naar de gemeenteraad te sturen nadat de commissie Ontwikkeling hierover een advies heeft uitgebracht.
  • Voorstel aan de Raad: 1. De stichting Breedband in Bedrijf (BiB) een afrondende marktoriëntatie te laten doen naar de haalbaarheid van glasvezel in Haarlem; 2. Afhankelijk van de resultaten van de marktoriëntatie, in het 3e kwartaal een concreet voorstel over de uitrol van glasvezel aan de raad voor te leggen. 3. De kosten voor de marktoriëntatie ad € 40.000,= te dekken uit de post onvoorzien. 4. Communicatie geschiedt volgens specifieke afspraken. 5. Het college stuurt dit voorstel naar de gemeenteraad, nadat de commissie Ontwikkeling hierover een advies heeft uitgebracht.
  • 1. In te stemmen met de afronding van het huidige verkooptraject en het uitvoeren van een verkenning om te komen tot een concreet voorstel voor het vervolg van Brinkmann. Hierin is begrepen het uitwerken van de plannen tot verbetering van de beeldkwaliteit van de gevel op de verdiepingen 2. Hiertoe een budget beschikbaar te stellen van € 10.000, te dekken uit de verlaging van de jaarlijkse VVE kosten van de Brinkmann passage; 3. Kennis te nemen van de verantwoording over het nadelig resultaat ad € 170.000 welke binnen de jaarrekening 2012 reeds als nadelig resultaat is verwerkt. 4. Geheimhouding op te leggen: op grond van economische en/of financiële belangen van de gemeente worden de bijlagen bij dit besluit niet openbaar gemaakt en wordt geheimhouding opgelegd ex artikel 55 gemeentewet omtrent het behandelde in de vergadering en omtrent de inhoud van de bijlagen. 5. Dit voorstel door te sturen naar de raad nadat de commissie ontwikkeling hierover een advies heeft uitgebracht; 6. De betrokkenen ontvangen na besluitvorming informatie over dit besluit.