Vergadering : Besluitenlijst BenW, 12 februari 2013 10:00:00

12 feb. 2013, 10:00

• U vindt hier de besluitenlijst naar aanleiding van de vergadering van het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Haarlem. Het college publiceert alle openbare besluiten via deze besluitenlijsten. Dit is niet de bekendmaking zoals vermeld in de Algemene wet bestuursrecht.
    De site die u nu bekijkt is voornamelijk gevuld met informatie van de gemeenteraad van Haarlem. De bovenstaande button 'meedoen' linkt dan ook naar de mogelijkheid om gast te zijn bij de raadsvergaderingen of om op andere manieren met de gemeenteraad van Haarlem te communiceren.
  • B&W vergadering: 12/02/20131. Het college besluit om de diverse subsidies aan Stichting HART voor 2011 vast te stellen op € 2.099.687,-. 2. Het besluit heeft geen financiële consequenties. 3. Betrokkenen ontvangen na besluitvorming informatie over dit besluit. 4. Het besluit van het college wordt ter informatie gestuurd aan de commissie Ontwikkeling.
  • B&W vergadering: 12/02/20131. Het college stemt in met de nota ‘Schulddienstverlening voor jongeren’. 2. Het besluit heeft geen financiële consequenties 3. De betrokkenen ontvangen na besluitvorming informatie over dit besluit; de media krijgen een persbericht 4. Het besluit van het college wordt ter informatie gestuurd aan de commissie Samenleving
  • B&W vergadering: 12/02/2013B&W 1. Het college besluit aan de gemeenschappelijke regeling Noord-Hollands Archief een gemeentelijke lening te verstrekken van € 200.000,- met een rentepercentage 5% voor de financiering van de aanpassing van de locatie Kleine Houtweg 18 t.b.v. de toekomstige gebruiker Stichting HART. 2. Het college besluit deze lening te verstrekken als een lineaire lening van € 200.000,- met een looptijd van 10 jaar. 3. De betrokkenen ontvangen na besluitvorming informatie over dit besluit; de media ontvangen een persbericht. 4. Het college stuurt dit voorstel naar de gemeenteraad, nadat de commissie Ontwikkeling hierover een advies heeft uitgebracht. Voorstel aan de raad 5. Het college stelt de raad voor een krediet beschikbaar te stellen van € 410.000,- incl. BTW voor de verbouwing van een deel van de locatie Kleine Houtweg 24 (Fröbelschool). Door een kostprijsdekkende huur ad € 65.000,- per jaar voor Stichting HART te berekenen, is dit voor de gemeente budgetneutraal; de inkomsten van de gemeente Haarlem gaan door de verhuur van Kleine Houtweg 24 met € 65.000,- omhoog. In overleg met Stichting HART beziet het college hoe nog besparingen op de benodigde investeringssom gerealiseerd kunnen worden, zodat de uiteindelijke jaarlijkse huurprijs lager wordt. 6. Het college stelt de raad voor de inrichtingskosten ad € 330.000,- incl. BTW voor zowel Kleine Houtweg 18 als Kleine Houtweg 24 voor rekening van de gemeente te laten komen. Deze kosten worden verwerkt in het Investeringsplan 2013-2018 t.l.v. IPnr. SZ.03 (huisvesting CCVT).