Vergadering : Besluitenlijst BenW, 12 augustus 2008 10:00:00

12 aug. 2008, 10:00

• B & W vergadering dd. 15/07/20081. Het college stelt de subsidie vast voor de coördinatie van het sportproject Haarlem Mutare over2007, ter hoogte van € 29.000,-. Dit bedrag is reeds verantwoord binnen programma 4Maatschappelijke Ontwikkeling, product 040507.2. De jaarrekening 2007 van de Stedenband zal afzonderlijk in het college en de Raad wordenbehandeld.3. De commissie Samenleving ontvangt het besluit van het college ter informatie.4. De betrokkenen ontvangen daags na besluitvorming informatie over dit besluit
  • B&W vergadering dd 05/08/20081. Het college stemt in met de vrijgave van de concept beleidsnota Archeologie voor participatie in hetkader van de voorbereiding van de beleidsnota;2. In het concept beleidsnota Archeologie heeft hoofdstuk 5 betrekking op het onderwerp financiëleconsequenties. Hierin zijn alle kosten en de financiering ervan uitgewerkt. Het risico op excessievekosten, het risico van kosten van onderzoek bij toevalsvondsten en het risico vanschadevergoedingen wordt gedekt uit de algemene reserve. Zodra en indien de beleidsnotaArcheologie door het college wordt vrijgegeven voor inspraak, en bij een positief advies van decommissie Ontwikkeling, zal dit onderwerp expliciet in het collegebesluit en het geleideformuliertoegelicht worden;3. Kennisgeving van de voorbereiding van de beleidsnota Archeologie vindt plaats in de Stadskrant;4. De commissie Ontwikkeling ontvangt het besluit van het college ter kennisname.
  • B&W vergadering: 12/08/20081. Het college stemt in met het prestatieplan 2008 van de Stichting stedenband Haarlem-Mutare;2. De kosten van het besluit bedragen in totaal €58.333,- (organisatiekosten € 52.600,- +Digitaal Schoolplein € 5.773,-) zoals voorzien in de begroting 2008, begrotingsnummers1031 4756 4556 resp. 1031 4756 5001.3. De begrote vergoeding van € 23.382,- voor de coördinator in Mutare, evenals het met hemafgesloten contract met ingang van 2008 over te dragen aan de Stichting. StedenbandHaarlem-Mutare. Dit bedrag wordt ten laste gebracht van de begroting 2008, nummer 10314756 45544. De betrokkenen ontvangen daags na besluitvorming informatie over dit besluit
  • B&W vergadering: 12/08/20081. Het college besluit de ingediende zienswijzen ongegrond te verklaren2. Het college stemt in met het verlenen van de vrijstelling ex. Artikel 19 lid 2 WRO van de relevanteartikelen van het ter plaatse geldende bestemmingsplan "Noord Schalkwijkerweg" voor het bouwenvan een kantine op het sportcomplex aan het Henk van Turnhoutpad 1 te Haarlem.3. Het college verleent de bouwvergunning voor het bouwen van een kantine op het sportcomplex aanhet Henk van Turnhoutpad 1 te Haarlem.4. Het besluit heeft geen financiële consequenties.5. De betrokkenen ontvangen daags na besluitvorming informatie over dit besluit.6. De commissie Ontwikkeling ontvangt het besluit van het college ter informatie.
  • B&W vergadering: 12/08/20081. Het college trekt de beslissing op bezwaar van 18 maart 2008 met betrekking tot het veranderen vande lichtreclames aan de voor- en zijgevel van het gebouw aan Houtplein 26 in;2. Het college verklaart bezwaarde ontvankelijk in het bezwaarschrift, verklaart de bezwarenongegrond en handhaaft het bestreden besluit met verbetering van de gronden;3. Het besluit heeft geen financiële consequenties;4. De betrokkenen ontvangen binnen een week na besluitvorming informatie over dit besluit.
  • B&W vergadering: 12/08/20081. Het college neemt kennis van de nieuwe richtlijnen voor het opstellen van stukken voor hetcollege en de raad2. De nieuwe richtlijnen zijn toegelicht aan de schrijvers van stukken en alleen voor interngebruik.3. De raad wordt via het presidium op de hoogte gesteld.
  • B&W vergadering: 12/08/20081. Het college verzoekt het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid te komen tot eenherschikking van de Wsw-taakstelling tussen de gemeenten Zuid Kennemerland, ter voorkomingvan onderrealisatie bij twee van de gemeenten.2. Er zijn geen financiële gevolgen.3. De betrokkenen ontvangen daags na besluitvorming informatie over dit besluit.
  • B&W vergadering: 12/08/20081. Het college stelt de gemeenteraad voor de verordening 'SoZaWe-raad' vast te stellen en deze inwerking te laten treden op 1 januari 2009.2. De kosten van dit besluit bedragen per 1 januari 2009 structureel € 26.000 en incidenteel € 6.000.Wij stellen de raad voor de post armoedebestrijding per 1 januari 2009 structureel met € 18.800 opte hogen ten laste van de bijzondere bijstand.3. De betrokkenen ontvangen daags na besluitvorming informatie over dit besluit, er gaat eenpersbericht uit. De SoZaWe-raad krijgt een eigen link op de website van de gemeente Haarlem.4. Het raadsstuk wordt voorgelegd aan de gemeenteraad, nadat de commissie Samenleving hierovereen advies heeft uitgebracht
  • B&W vergadering: 12/08/20081. Het college besluit in te stemmen met het ontwerp bestemmingsplan Oosterduin inclusief deverwerking van de artikel 3.1.1. Bro reacties en de reactie van de wijkraad;2. Het besluit heeft geen financiële consequenties;3. De betrokkenen ontvangen daags na besluitvorming informatie over dit besluit; de mediakrijgen een persbericht;4. Het besluit van het college wordt ter bespreking voorgelegd aan de commissie Ontwikkeling enhet ontwerp bestemmingsplan wordt vrijgegeven voor inspraak.