Vergadering : Besluitenlijst BenW, 03 december 2013 10:00:00

03 dec. 2013, 10:00

• U vindt hier de besluitenlijst naar aanleiding van de vergadering van het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Haarlem. Het college publiceert alle openbare besluiten via deze besluitenlijsten. Dit is niet de bekendmaking zoals vermeld in de Algemene wet bestuursrecht.
    De site die u nu bekijkt is voornamelijk gevuld met informatie van de gemeenteraad van Haarlem. De bovenstaande button 'meedoen' linkt dan ook naar de mogelijkheid om gast te zijn bij de raadsvergaderingen of om op andere manieren met de gemeenteraad van Haarlem te communiceren.
  • 1. het college neemt kennis van de brief van 15 oktober van de gemeente Zandvoort (zaaknr. 2013/1434767)2. het college stelt de intentieverklaring vast die door de burgemeester namens Haarlem ondertekend wordt.3. Deze nota ter bespreking voor te leggen aan de commissie Bestuur
  • Het college besluit:1. Om de ontwerp-omgevingsvergunning uit bijlage A voor het verbouwen van de supermarkt, het uitbreiden met winkels en het realiseren van 27 woningen (blok 7) op het terrein dat is opgenomen in bijlage B en dat bekend staat als de Remise aan de Leidsevaart ter inzage te leggen;2. Het Stedenbouwkundig Programma van Eisen De Remise 2012 aan te merken als ruimtelijke onderbouwing, kennis te nemen van de bij het besluit behorende onderzoeken en deze aan te merken als aanvulling op de ruimtelijke onderbouwing;3. Aan de tervisielegging van de ontwerp-omgevingsvergunning de voorwaarde te verbinden dat de aanvrager van de vergunning voorafgaand aan de tervisielegging en vooruitlopend op de anterieure overeenkomst een planschade-overeenkomst tekent;4. Het hoofd van de hoofdafdeling GOB te mandateren om de planschade-overeenkomst op te stellen en deze ter ondertekening aan de aanvrager voor te leggen;5. Het hoofd van de afdeling VVH/OV te mandateren om de omgevingsvergunning na afloop van de inzagetermijn te verlenen, indien er geen zienswijzen worden ingediend en de planschade-overeenkomst en de anterieure overeenkomst door de aanvrager zijn getekend, dan wel de economische uitvoerbaarheid anders is verzekerd;6. Het besluit heeft geen financiële consequenties;7. Het besluit wordt bekend gemaakt door publicatie in de Haarlemse Stadskrant en de Staatscourant en er wordt een elektronische kennisgeving geplaatst op de website van de gemeente Haarlem bij de gemeentelijke mededelingen;8. Het besluit van het college wordt ter informatie gestuurd aan de commissie Ontwikkeling.
  • 1. Het college stelt de informatienota "Rapport Feitenonderzoek Milieuplein Spaarnelanden" vast. 2. Dit besluit heeft geen financiële consequenties.3. De betrokkenen ontvangen na besluitvorming informatie over dit besluit4. Het college stuurt dit voorstel ter informatie naar de commissie bestuur
  • Milieuplein Spaarnelanden
  • Actieve informatieplicht
  • 1. Het definitief ontwerp van het fietspad langs de Claus Sluterweg vast te stellen (zie bijlage 2).2. De betrokkenen worden geïnformeerd.3. Dit voorstel wordt ter informatie naar de commissie beheer gezonden.
  • B&WHet college besluit:1. In te stemmen met het treffen van een voorziening, groot € 100.000,-, voor de afrondende werkzaamheden in de openbare ruimte. Deze lasten zijn reeds verwerkt in de grondexploitatie. 2. Het college stuurt dit voorstel naar de gemeenteraad, nadat de commissie Ontwikkeling hierover een advies heeft uitgebracht.Het college stelt de raad voor:1. In te stemmen met het sluiten van de grondexploitatie Raaks (complexnummer 14) en het exploitatieresultaat per 1 september2013 vast te stellen op 3.593.462,- opbrengst. Dit exploitatieresultaat wordt toegevoegd aan de reserve grondexploitaties.