Vergadering : Commissie bestuur, 14 maart 2019 17:00:00
Algemene vergader informatie
Let op aanvangstijden agendapunten zijn indicatief! Bekijk de uitzending online terug
Opties bij deze vergadering
(2)
vergaderstukkenAgenda
Hoofdvergadering
-
Aan de raad wordt gevraagd de aanbevelingen van de rekenkamercommissie zoals geformuleerd in paragraaf 2 van het raadsstuk over te nemen en als opdracht neer te leggen bij het college.
-
Hierbij te betrekken als achtergrondinformatie
-
Op verzoek van de commissie geagendeerd (SP, vergadering 14 februari 2019)
-
De raad wordt gevraagd de “Eerste wijzigingsverordening belastingen 2019” vast te stellen
-
Aan de raad wordt gevraagd:
1. In te stemmen met de gezamenlijke Europese aanbesteding ‘accountantsdiensten gemeente Haarlem en Zandvoort’ (keuzemogelijkheid 1).
2. De Auditcommissie van Haarlem de opdracht te verlenen om in afstemming met de Accountantscommissie van Zandvoort een voorstel te maken voor de samenstelling van de gezamenlijke selectiecommissie en de stemverhouding daarbinnen. Vervolgens een voorstel hiervoor voor te leggen aan de raad. Dit voorstel wordt door de Accountantscommissie van Zandvoort voorgelegd aan de Zandvoortse raad.Vergaderstukken
-
-
Tijdens de behandeling van de raadsnota over aanpassing van hoofdstuk 3 van de APV in commissie bestuur van 13 september 2018 is afgesproken om de verdere behandeling aan te houden in afwachting van een brief van de portefeuillehouder over het vervolg proces. Met deze brief wordt een voorstel gedaan over hoe de behandeling van het stuk een vervolg
kan hebben. Gaat de commissie akkoord met het voorstel?Vergaderstukken
-
Het college wil het besluit met de commissie bespreken omdat het college de zienswijze van de commissie op prijs stelt over het aangaan van een Europees partnerschap.
-
Op verzoek van de commissie geagendeerd (SP, vergadering 14 februari 2019)
Vergaderstukken
-
-
Burgemeester Wienen zegt toe de commissie schriftelijk te informeren over welke adviezen van de commissie Bestuur worden overgenomen en wat de implicaties daarvan zijn. Hierin komen in ieder geval de volgende zaken aan de orde:het aanstellen van een onafhankelijke klachtencoördinatorof en wanneer er een separate regeling komt voor meldingen over bestuurdersde wijze waarop de raad toezicht kan uitoefenen
Vergaderstukken
-
Cie. Bestuur 6 juli ter kennisname: Burgemeester Wienen verzoekt commissie Bestuur deze brief inhoudelijk te bespreken in de commissie van 13 juli a.s.Cie. Bestuur 13 juli: brief is afdoende besproken en daarmee de motie afgedaan.Zie pagina 2: Ik doe u middels deze brief een voorstel om te komen tot meer invloed van Haarlemmers op eigen leefomgeving en concreet de prioritering van het Actieprogramma Veiligheid en Handhaving.Er worden drie concrete acties voorgesteld:1. Gebruik van het Digitaal Participatieplatform en Loting2. Eens per vier jaar deelname aan uitgebreide Veiligheidsmonitor3. Bijeenkomst met raad en bewoners over veiligheidsbelevingMiniconferentie subjectieve veiligheid organiseren in de Week van de Veiligheid (9 t/m 15 oktober 2017).Cie. Bestuur 11 jan. 2018: Brief 23 nov. burg Wienen over voorstel prioritering veiligheid en handhaving 2018 n.a.v. acties bewonersparticipatie t.k.n. Cie. Bestuur 18 jan. 2018: Brief ter bespreking i.r.t. Actieprogramma IVH 2018. Eerste termijn.Cie. Bestuur 1 febr. bespreking in tweede termijn. Commissie vindt dat de motie nog niet vergaand genoeg is uitgevoerd (Bewoners daadwerkelijk laten mee beslissen over inzet van politie/handhavers in de wijk).
Vergaderstukken